سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ | Tue 21 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۰۱:۲۶

ساخت پایگاه اقیانوس‌شناسی بندرعباس با 5 میلیارد تومان

باشگاه خبری فراساحل: رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم‌ جوی بر لزوم هرچه سریعتر ساخت پایگاه اقیانوس‌شناسی بندرعباس تاکید کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، دکتر وحید چگینی اظهار داشت: از آنجا که استان هرمزگان مابین خلیج‌فارس و آب‌های عمان واقع شده و دسترسی آسان از این استان به آب‌های این دو دریا از طریق بندرعباس ضرورت ساخت پایگاه اقیانوس‌شناسی در این شهرستان را چندبرابر کرده است. رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی تاکید کرد: هم‌اکنون هیچ‌گونه پایگاه اقیانوس‌شناسی در سواحل هرمزگان وجود ندارد. وی بر لزوم ساخت هرچه سریعتر پایگاه اقیانوس‌شناسی در بندرعباس تاکید کرد و گفت: ساخت این پایگاه برای نگهداری شناور تحقیقاتی نیز بسیار حائز اهمیت است.

دکتر چگینی اظهار داشت: بهترین مکان نگهداری شناور تحقیقاتی بندرعباس است، چرا که به راحتی امکان تحقیق در آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان از طریق این شهر ساحلی وجود دارد. رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی اذعان داشت: همچنین تمرکز نیروی دریایی ارتش و سپاه و نیز سایر ارگان‌های دریایی در بندرعباس باعث می‌شود تا با همکاری سایر ارگان‌ها بتوانیم در تحقیقات بهتر عمل کنیم. وی با بیان اینکه زمین موردنیاز برای ساخت پایگاه اقیانوس‌شناسی بندرعباس تخصیص یافته است، گفت: زمین این پایگاه هزار و 200 متر خواهد بود وقصد داریم این پایگاه را در پنج طبقه احداث کنیم. به گفته وی، ساخت پایگاه اقیانوس‌شناسی بندرعباس حداقل به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت که از منابع ملی تامین می‌شود. دکتر چگینی تاکید کرد: توسعه ایستگاه‌های پژوهشی یکی از مهمترین برنامه‌های پژوهشگاه ملی علوم جوی و اقیانوسی کشور است.

رئیس پژوهشگاه ملی علوم جوی و اقیانوسی با بیان اینکه ساخت این پایگاه تحقیقاتی حداقل سه سال به طول خواهد انجامید یادآور شد قرار بود عملیات ساخت این پایگاه تحقیقاتی در سال جاری آغاز شود که به دلیل عدم‌تخصیص اعتبارات کافی این امر محقق نشد. وی اذعان داشت: سعی خواهیم کرد سال آینده با تخصیص بودجه‌ای قابل قبول، پروژه ساخت پایگاه تحقیقات اقیانوس‌شناسی بندرعباس را آغاز کنیم. به گفته دکتر چگینی، هم‌اکنون پایگاه اقیانوس‌شناسی بندرعباس در ساختمان استیجاری فعال است که با ساخت این پایگاه در پنج طبقه تجهیزات فعلی به آنجا انتقال و سایر تجهیزات موردنیاز نیز به‌تدریج اضافه خواهد شد. این مقام مسئول در پژوهشگاه ملی علوم جوی و اقیانوسی کشور خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در جنوب کشور، پایگاه‌های پژوهشی چابهار نیز علاوه‌بر بندرعباس فعال است.



  کد خبر : 571
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :